Aanvraagnummer: 4228
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: Provincie Noord-Brabant
Uren per week: 36 per week
Tarief: €115 - €125 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 4-11-2024
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 14-10-2024 06:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
De provinciale organisatie is flink in beweging. We zijn volop bezig met de outsourcing van onze ICT-dienstverlening. Onder andere hiermee geven we invulling aan onze data gedreven ambitie.
We zijn op zoek naar een Transitiemanager ICT-outsourcing die ons gaat helpen invulling te geven aan de transitie van ICT-onderdelen. Waaronder het te vormen SOC, Clouddienstverlening, Digitale werkplek en het netwerk. Ben jij een geroutineerde en
enthousiaste transitiemanager met een flinke dosis ervaring met en kennis van outsourcing trajecten en ervaring in diverse omgevingen? Dan komen we graag met jou in gesprek!
Wat ga je doen?
De provincie besteedt op basis van de ICT sourcing strategie verschillende onderdelen uit. Het betreft het SOC, Azure cloud en on premise cloud, digitale werkplek en het netwerk. Inmiddels is de aanbesteding van het SOC bijna afgerond en zijn de andere aanbestedingen in voorbereiding. De provincie heeft de ambitie om eind 2025 alle onderdelen te hebben ondergebracht bij externe specialistische dienstverleners. De transitiemanager die we zoeken draagt samen met de verschillende interne teams en de externe dienstverleners zorg voor de transitie van de huidige dienstverlener naar de verschillende nog te selecteren dienstverleners. Samen met de externe dienstverleners en de interne teams stel je de transitieplannen op en faciliteer je zowel de nieuwe externe dienstverlener als de latende dienstverlener.
Daarnaast is de transitiemanager betrokken bij voorbereiding en beoordeling van de nog aan te besteden onderdelen.
Met wie werk je samen?
Deze functie is gepositioneerd binnen het Programmabureau dat onderdeel is van het dienstverleningsprogramma ICT. Je gaat samenwerken met een grote diversiteit aan interne teams en externe dienstverleners. Je communiceert zorgvuldig met stakeholders. De relatie met externe dienstverleners voor een zorgvuldige inbeheername is belangrijk, juist omdat gezamenlijke resultaten neergezet moeten worden in vaak langdurige relaties. Communicatie op bestuurlijk in- en extern niveau gaat jou op natuurlijke wijze af
Kandidaatomschrijving
Als geroutineerde transitiemanager ben je in staat de wereld van externe nieuwe dienstverleners, de regie-organisatie en latende dienstverlener te verbinden. Je beweegt je gemakkelijk in een complex veld van belanghebbenden en je weet programma-overstijgend mensen te binden aan projecten door een heldere koers en richting. Je stuurt op voortgang en kosten door transparante communicatie met betrokkenen, hiervoor onderhoud je een sterk netwerk en zorg je voor een gestructureerd projectoverleg en adequate (interne) projectcommunicatie.
Als transitiemanager ben je een aanjager, verbinder en facilitator. Je bent sterk resultaatgericht, methodisch onderlegd en doortastend met een open en toegankelijke stijl. Je weet de balans te houden tussen mensen en techniek met oog voor het proces. Je beschikt aantoonbaar over HBO/WO werk- en denkniveau bij voorkeur in de richting van informatietechnologie.
Je beschikt over meer dan drie jaar ervaring als transitiemanager in complexe en langdurige outsourcingstrajecten van infrastructuren, cloud digitale werkplek en bij voorkeur SOC binnen en buiten de overheid (dit is een vereiste). Je hebt kennis en ervaring met transities met externe partijen.
Intune kennis is een pré.
Je bent bekend met Informatiebeveiliging binnen de overheid (BIO) en bent Prince2 gecertificeerd (practitioner niveau). Last but not least; je hebt een passie voor IT en digitalisering.
Eisen
Gunningscriteria
Opleiding
- Minimaal Hbo-opleiding op het gebied van ICT/Informatica/BI-management (10 %)
- Vergelijkbaar niveau verkregen door overige Hbo-opleidingen en toegepaste relevante cursussen (5 %)
- Voldoet niet aan de eisen (1 %)
Werkervaring
- > 5 jaar ervaring (20 %)
- 3-5 jaar ervaring of langer dan 5 jaar geleden (10 %)
- <3 jaar ervaring (1 %)
Werkervaring
- > 5 jaar ervaring (15 %)
- 3-5 jaar ervaring of langer dan 5 jaar geleden (10 %)
- <3 jaar ervaring (1 %)
Werkervaring
- Voldoet aan de eisen (10 %)
- Voldoet voor groot deel aan de eisen (5 %)
- Voldoet voor klein deel aan de eisen (1 %)
Werkervaring
- > 3 jaar ervaring (5 %)
- 1-3 jaar ervaring (2 %)
- <1 jaar ervaring (1 %)
Interview
Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:
1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
3) Competenties zoals verbindend, doortastend, impact, betrouwbaar maximaal 10 punten.
Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.
We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.