Fraud Blocker Woonbegeleiders opvanglocaties statushouders en Oekraïners

Woonbegeleiders opvanglocaties statushouders en Oekraïners

Logo van gemeente nijkerk met gestileerde veelkleurige vleugels naast de naam "nijkerk" in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 1603
Organisatie: Gemeente Nijkerk
Locatie: Nijkerk
Uren per week: 25-30 per week
Tarief: €50 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 27-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Nijkerk verzorgt de opvang voor vluchtelingen uit Oekraïne en vluchtelingen met een tijdelijke verblijfsvergunning (statushouders). Voor Oekraïners is er aan de Nachtegaalsteeg in Nijkerk vorig jaar een locatie geopend. En momenteel werken we hard aan het realiseren van een nieuwe opvanglocatie voor statushouders; per 24 mei zullen er 30-40 statushouders aan de Kolkstraat in Nijkerk gaan wonen.

Als aanvulling voor het locatieteam zijn we per direct op zoek naar twee woonbegeleiders, die vanaf 1 juni voor 25 tot 30 uur per week kunnen meedraaien.

Je rouleert tussen de locaties voor Oekraïners en statushouders en ontmoet op die manier veel nieuwe mensen en diverse culturen. Het team werkt hard, ook in het weekend. We zoeken dus iemand die het niet erg vindt om af en toe op een zaterdag of zondag zijn diensten te draaien. De weekenddiensten verwachten we wel op vrij korte termijn af te kunnen bouwen, zodat er alleen doordeweeks begeleiding nodig is.

Je begeleidt statushouders en Oekraïners op de opvanglocaties bij de dagelijkse gang van zaken. Samen met je collega’s draag je bij aan een prettig en veilig woonklimaat en help je de bewoners zelfredzaam te zijn.

Jouw rol
Je bent er voor de bewoners en maakt hen wegwijs, zodat zij in staat zijn hun leven vorm te geven. Je bent professioneel in je omgang met bewoners en met collega’s. Je hebt op de opvanglocaties een veelzijdig takenpakket. Je voorziet de bewoners van relevante informatie, je luistert naar wat ze nodig hebben en maakt hen wegwijs in de voor hen nieuwe, onzekere en spannende situatie.

Je krijgt op de opvanglocaties ook te maken met mensen die professionele zorg en hulp nodig hebben. Jij herkent de vraag en schakelt indien nodig snel de juiste professionele organisatie in.

Collegiale afstemming
Op de locaties werkt een locatiemanager die de dagelijkse leiding heeft en coördineert. Op de opvanglocaties werken ook beheerders van het pand. Samen met collega’s op de opvanglocaties wordt werkoverleg gehouden en stem je samen af wie waar verantwoordelijk voor is. De locatiemanager heeft daarin de leiding.

Wat breng jij zelf verder mee?

  • Opleiding: een afgeronde MBO-opleiding richting sociaal werk;
  • Werkervaring: kennis van gesprekstechnieken en methodieken;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal en beheersing van de Engelse taal;
  • Beheersing van de Arabische taal is een pré;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Flexibiliteit: beschikbaar voor diensten op verschillende tijden, ook in het weekend;
  • Je vervangt je collega’s bij ziekte of vakanties;
  • Persoonlijkheid: je werkt graag samen met anderen aan een gezamenlijk doel. Je bent in staat en bereid om mee te denken in oplossingen als omstandigheden dat noodzakelijk maken. Je hebt een realistisch beeld van jouw eigen ‘kunnen’. Je weet op tijd te schakelen naar de locatiemanager of andere professionals als jij een probleem niet in je eentje aankunt;
  • VOG: je kunt een positieve Verklaring Omtrent Gedrag overleggen.

We vinden het vooral belangrijk dat je oog hebt voor de doelgroep. Dus, heb je eventueel een andere opleiding gevolgd of juist andere ervaringen die toch passend kunnen zijn voor jouw rol als woonbegeleider? Reageer dan vooral. Misschien ben jij precies die woonbegeleider die wij nodig hebben.

Wat bieden wij?
We bieden een werkomgeving waarin je echt iets kunt betekenen voor je medemens. Je krijgt de ruimte om op een authentieke manier invulling te geven aan je rol. We ondersteunen je in jouw persoonlijke ontwikkeling. Omdat je komt te werken in een team van woonbegeleiders die zowel voor statushouders werken, als voor Oekraïense vluchtelingen, kom je veel verschillende mensen en allerlei culturen tegen. Geen dag is hetzelfde!

Verder bieden we je:

  • Omvang opdracht: 25-30 uur per week.
  • Je werkt roulerend op de Passantenhaven (Kolkstraat 31, voor statushouders) en op het Oekraïnepark (voor vluchtelingen uit Oekraïne).
  • Duur van de opdracht 6 maanden met optie op verlenging.
  • Inhuur € 50,- per uur, excl. BTW
  • Je brengt je eigen laptop en telefoon mee.
  • Werktijden stem je af met je collega’s.


Vereisten / knock-outcriteria

1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
2. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 3 of 4 niveau in de richting sociaal werk;
3. Aantoonbare werkervaring als maatschappelijk werker met vluchtelingen;
4. Maximaal uurtarief 50,- exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender;
5. Kandidaat is beschikbaar voor werkzaamheden in het weekend.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als woonbegeleider (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de toepassing van verschillende gesprekstechnieken (benoem hiervan minimaal 1 voorbeeld van in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbare flexibele beschikbaarheid voor diensten op verschillende tijden en dagen (20 punten);
9. Aantoonbare beheersing van de Nederlandse taal en de Engelse taal (maak duidelijk waar de (werk)ervaring is opgedaan) (15 punten);
10. Aantoonbare beheersing van de Arabische taal door (maak duidelijk waar de (werk)ervaring is opgedaan) (15 punten).


Benodigd aantal professionals

2.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht vraagt om flexibiliteit. Je bent beschikbaar voor diensten op verschillende tijden. Ook in het weekend.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 mei 2024 tussen 10.30 uur tot 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandagmiddag 27 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.