Projectleider vorbereidende fase omgevingsplan


Aanvraagnummer: 2800
Organisatie: Gemeente Woerden
Locatie: Woerden
Uren per week: 16 per week
Tarief: €120 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater .


Opdracht

De gemeenten Woerden en Oudewater bereiden de opbouw van het omgevingsplan voor. Om het omgevingsplan te kunnen opbouwen is plan- en regelsoftware nodig. De gemeenten Woerden en Oudewater beschikken over deze software, maar de overeenkomst met de huidige leverancier loopt af. Daarnaast is de markt verder ontwikkeld sinds de aanschaf van deze software. Daarom gaan we (nieuwe) software aanbesteden en implementeren. Om dit inkoop- en aanbestedingstraject te begeleiden zoeken we een projectleider.

Jouw rol gaat echter ook verder. Met het verwerven van deze software zijn we er nog niet. Om het omgevingsplan te kunnen wijzigen is het nodig dat de software volledig geïmplementeerd wordt. Medewerkers worden geworven en opgeleid, de software moet in productie gebracht worden, de zogenaamde bruidsschat moet in beheer genomen worden en het casco van het omgevingsplan moet worden opgenomen in de software. Het aan elkaar verbinden en integreren van deze vraagstukken vraagt om kennis van het digitaal stelsel van de Omgevingswet. Met jouw kennis en expertise organiseer en faciliteer jij deze benodigdheden. Je bent hiervoor het aanspreekpunt voor de leverancier en gaat actief met de leverancier in gesprek.

Tenslotte adviseer je de organisatie over de (nieuwe) taken die komen kijken bij de opbouw van het omgevingsplan.

Kennis en ervaring

  • HBO/WO opleiding, bijvoorbeeld in de richting van planologie, inkoop- of aanbesteding of ICT en hebt hierin aantoonbare werkervaring opgedaan;
  • Je hebt ervaring in het leiding geven aan een projectteam;
  • Je bent bekend met de Omgevingswet, het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en plan- en regelsoftware;
  • Je kunt complexe vraagstukken doorgronden, analyseren en vereenvoudigen om met een oplossingsgericht aanpak te komen, deze uit te voeren en daardoor het vraagstuk verder te brengen;
  • Je bent een goede sparringpartner voor zowel de doorgewinterde professionals als het bestuur;
  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden;
  • Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijk verhoudingen en ervaring met ambtelijke en bestuurlijke processen.


Vereisten / knock-outcriteria

1.Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de overheid;
2. Aantoonbare werkervaring met de implementatie van de Omgevingswet, bijvoorbeeld met de inkoop van plan- en regelsoftware of de voorbereiding van het omgevingsplan;
3. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de omgevingswet (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het leidinggeven aan een projectteam (20 punten);
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van planologie, inkoop- of aanbesteding of ICT (10 punten)
7. Maximaal uurtarief van €120,-inclusief reiskosten woon- werkverkeer, exclusief btw (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (vrij in te vullen)


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de derde week van augustus . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 1 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.