Aanvraagnummer: 5117
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 24 uur
Tarief: €121 per uur
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers die vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig, en onze cultuur is informeel. Met ongeveer 400 collega's werken we voor en met circa 67.000 inwoners. Daardoor zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. We willen op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We verwelkomen iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie, ongeacht achtergrond of geloof. Als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zoeken geen perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Strategie en Bestuur
Opdracht
Als bestuursadviseur in onze organisatie is voor jou geen dag hetzelfde. Je adviseert over diverse onderwerpen de Burgemeester en de vier wethouders van de gemeente Zeist. Van interne vraagstukken tot vraagstukken die we samen met de inwoners van Zeist, collega-gemeenten en andere samenwerkingspartners oppakken. Daarnaast geef je gevraagd en ongevraagd advies aan je collega’s en treed je op als sparringpartner bij diverse vraagstukken. Je draagt daarmee bij aan onze planning- en controlcyclus. Ook maak je college- en raadsvoorstellen. Je hebt een grote rol in de samenwerking van Zeist met diverse partners in de regio. Je bent eigenaar van het relatiebeheer voor onder andere Reinigingsbedrijf Midden Nederland, Omgevingsdienst Regio Utrecht, Vereniging Nederlandse Gemeenten, Regionale Dienst Werk en Inkomen en Afvalverwijdering Utrecht en staat daarin de collegeleden bij.
Dit ben je
- Je hebt een wo-diploma in een relevante richting en al de nodige werkervaring in een adviesrol.
- Je hebt ervaring met werken in regiogemeenten en bij voorkeur ken je onze regio goed.
- Je bent energiek, breed geïnteresseerd en oeverloos nieuwsgierig.
- Je beschikt over een uitstekende politiek-bestuurlijke antenne. Naast het opvangen van signalen kun je ze ook omzetten in daden.
- Je kunt tactisch en strategisch opereren op bestuurlijk niveau.
- Je bent een uitblinker in adviesvaardigheden. Je beheerst het spel van kracht en tegenkracht, kunt meeveren en tegengas geven.
- Je maakt een krachtige eerste indruk, opereert zelfstandig maar begeeft je ook gemakkelijk in diverse gezelschappen.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal wo-niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als bestuursadviseur binnen een gemeente;
3. Aantoonbaar minimaal 24 uur per week beschikbaar gedurende de looptijd van de opdracht;
4. Uurtarief maximaal €121,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
5. Uiterlijk per 16 december 2024 beschikbaar;
Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar ervaring als bestuursadviseur binnen een gemeente (45 punten);
7. Minimaal 3 jaar ervaring in advisering van regionale samenwerkingspartners in gemeenschappelijke regelingen (25 punten);
8. Aantoonbare kennis van omringende regiogemeenten bij gemeente Zeist (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring op strategisch bestuurlijk niveau (10 punten);
10. Uiterlijk per 1 december 2024 beschikbaar (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je voldoet aan het bovengenoemde profiel.
Competenties
Verder ben je:
- Communicatief vaardig
- Omgevingssensitief
- Proactief
- Teamspeler
- Doelgericht, gedreven en enthousiasmerend
- Verbinder
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze is eventueel verbonden aan de betreffende CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op: Ma – Di – Do
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 28 november 2024, vanaf 11:00 uur. Kandidaten die zijn uitgenodigd, ontvangen uiterlijk dinsdag 26 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit bedrijf in het handelsregister geregistreerd staan conform Waadi.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 22 november 2024, 09:00 uur.