Aanvraagnummer: 4667
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners, waardoor de lijnen kort zijn en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist: weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je hier continu aan. We staan voor de uitdaging om de dienstverlening aan inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren, altijd met de klant in gedachten.
Team
Het team Ruimtelijke Ontwikkeling maakt beleid en werkt aan het mogelijk maken van ruimtelijke initiatieven. Het bestaat uit ca. 40 medewerkers en zorgt voor uiteenlopende projecten en ontwikkelingen. Vanuit stedenbouw, erfgoed, planologie en vergunningen denken en praten we mee over ruimtelijke initiatieven die Zeist mooier maken. We adviseren, zorgen voor bestemmingsplannen, behandelen aanvragen, verlenen omgevingsvergunningen, zorgen voor toezicht en handhaving en geven juridisch advies op het gebied van omgevings- en handhavingsrecht.
Opdracht
Als casemanager/vergunningverlener help je ruimtelijke initiatieven van inwoners en ondernemers in Zeist te vertalen. Je behandelt conceptaanvragen en aanvragen om omgevingsvergunningen en toetst deze aan het omgevingsplan, beleidsstukken en regelgeving. Daarbij ben je scherp op het hoe en waarom van deze regels en durf je de grenzen op te zoeken. Jij ziet wet- en regelgeving als leidraad en niet als anker. Als verbinder begeleid je klanten in hun zoektocht naar passende ruimtelijke ontwikkeling.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Vergunningverlener Wabo/Omgevingswet bij een gemeentelijke instelling;
3. Aantoonbare werkervaring als casemanager (bouwplantoetser) bij een gemeentelijke instelling.
Gunningscriteria
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Bouwkunde (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Vergunningverlener Wabo/Omgevingswet, casemanager Vergunningen, medewerker Ruimtelijke Ordening bij een gemeente (40 punten);
6. Afgeronde cursus/opleiding Bouwbesluit (10 punten);
7. Afgeronde cursus/opleiding Omgevingswet (15 punten);
8. Afgeronde cursus/opleiding Algemene wet Bestuursrecht of vergelijkbaar (5 punten).
Competenties
- Communicatief
- Politiek sensitief
- Klantgericht
- Resultaatgericht
- Analytisch
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 5 november 2024 van 10.00 tot 14.00 uur. Uitnodigingen worden uiterlijk op maandag 4 november 2024 verzonden. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd staan (volgens Waadi).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 4 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.