Aanvraagnummer: 5184
Organisatie: Gemeente Waterland
Locatie: Monnickendam
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 26-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Waterland is een relatief kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het 'ons kent ons' gevoel en de korte, informele lijnen. Verandering is constant en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.
Opdracht
De gemeente Waterland zoekt een Consulent Leefgeld Oekraïne / Inkomensconsulent voor 32 uur per week. De gemeente vangt op twee locaties Oekraïense ontheemden op: een voormalig hotel en zelfstandige woonunits voor ongeveer 300 mensen. De werkzaamheden voor de uitkering van leefgeld kennen pieken en zijn soms moeilijk te voorspellen. Ook vragen we of je taken op het gebied van inkomen kunt oppakken.
Taken
Een van de taken is het verstrekken van leefgeld aan mensen die niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Je gaat in gesprek met nieuwkomers in de gemeente en met mensen op wie een mutatie van toepassing is. Dit gebeurt meestal samen met een collega op locatie op een vaste dag per maand. Vooraf zorg je voor goede communicatie over deze dag en wat je van de inwoners verwacht. Het innen van de eigen bijdrage moet nog geïmplementeerd worden en we verwachten dat je hierbij helpt, zowel administratief als in het opstellen en verzenden van beschikkingen en het beantwoorden van vragen op locatie. Je staat in verbinding met de locatiebeheerder en je directe collega's vanuit team Samenleving. Hoewel je primaire taak het verstrekken van leefgeld betreft, heb je ook oog voor het welzijn van de bewoners vanuit een social work perspectief. Waar nodig verwijs je naar een sociale partner of medische dienst.
We streven ernaar om Oekraïners zoveel mogelijk regulier te betrekken. Ervaring als inkomensconsulent is belangrijk zodat je kan meedenken over hoe we dit proces kunnen inrichten. We vragen flexibiliteit om vergelijkbare taken op te pakken.
Het is belangrijk dat je affiniteit hebt met de doelgroep en verder kijkt dan de primaire vraag. Geen 9-tot-5-mentaliteit is gewenst.
Werkzaamheden inkomensconsulent
- Voeren van intakegesprekken;
- Beheren van eigen caseload (inclusief beëindigingen, terugvorderingen en fraudeonderzoeken);
- Beoordelen van bijzondere bijstand en minimaregelingen;
- Samenwerken binnen team Samenleving met de clusters WMO en Jeugd.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde MBO4 opleiding op het gebied van Sociaal Juridische Dienstverlening;
2. Minimaal 3 jaar ervaring als inkomensconsulent met kennis van voorliggende voorzieningen;
3. BYOD (bring your own device): gebruik van eigen laptop en mobiele telefoon.
Gunningscriteria
4. Ervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor Sociaal Domein (20 punten);
5. Minimaal 3 jaar ervaring als Consulent Inkomen bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
6. Ervaring met behandelen van aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en uitbetaling leefgeld Oekraïners (20 punten);
7. Kennis van regelgeving omtrent statushouders en Oekraïense vluchtelingen (15 punten);
8. Ervaring met statushouders uit Rusland en/of Oekraïne (5 punten);
9. Kennis van de Russische en/of Oekraïense taal (5 punten).
Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
In Waterland zijn onze kernwaarden lef, verbinding, vertrouwen en nieuwsgierigheid. Daarnaast:
- Beheer je een caseload en behaal je goede resultaten met je team;
- Neem je de regie in gesprekken en heb je oog voor belangen van gesprekspartners en de gemeenten;
- Ben je creatief en resultaatgericht met uitstekende sociale vaardigheden;
- Druk je je duidelijk uit in schrift en taal;
- Haal je voldoening uit het helpen van anderen op juridisch gebied en duikt graag in cijfers.
Functieschaal
Functieschaal 7/8, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake inlenerbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De werkdagen zijn in overleg vast te stellen.
Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 3 december tussen 9 en 12 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- VOG verplicht;
- BYOD van toepassing.
De reactietermijn van deze opdracht duurt tot dinsdag 26 november 2024, 09.00 uur.