Fraud Blocker Consulent Leefgeld Oekraïne / Inkomensconsulent | ZZP

Consulent Leefgeld Oekraïne / Inkomensconsulent

Logo van gemeente waterland met gestileerde blauwe letters "w" en "m" met daaronder watergolfmotief.

Aanvraagnummer: 4079
Organisatie: Gemeente Waterland
Locatie: Waterland
Uren per week: 32 uur
Tarief: €75 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 11-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.

Opdracht
De Gemeente Waterland is op zoek naar een Consulent leefgeld Oekraïne en inkomensconsulent voor 32 uur per week. De gemeente Waterland vangt op 2 gemeentelijke locaties ontheemde Oekraïners op. In totaal gaat het om 300 mensen. Daarnaast wonen er ook Oekraïners bij particulieren. Omdat de werkzaamheden voor deze doelgroep fluctueren maar soms beperkt zijn qua uren, willen wij ook inkomenstaken beleggen bij deze nieuwe, tijdelijke, collega.

Taken
Een van de taken binnen de Oekraïne opgave is het verstrekken van leefgeld aan de mensen die niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Je gaat in gesprek met mensen die nieuw binnenkomen in de gemeente en met mensen op wie een mutatie van toepassing is. Je zorgt ervoor dat, waar van toepassing, de gebruikelijke eigen bijdrage wordt geïncasseerd. Je staat in verbinding met de locatiebeheerders op de woonlocaties van de Oekraïners en met je directe collega’s vanuit het team Samenleving. Hoewel je primaire taken het verstrekken/muteren van leefgeld betreft heb je ook oog voor het welzijn van de bewoners, vanuit een social work bril. Waar nodig ga je het gesprek aan met de bewoners en verwijs je naar een sociale partner, medische dienst of consulteer je de locatiemanager. We vragen daarom van de kandidaat flexibiliteit om vergelijkbare taken op het gebied van inkomensverstrekkingen binnen het team op te pakken.

Het is in deze rol belangrijk dat je affiniteit hebt met de doelgroep en dat vanuit sociale betrokkenheid verder gekeken wordt dan de primaire vraag. Daarnaast is het in deze rol wenselijk dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt.

Werkzaamheden inkomensconsulent

  • Voeren van intakegesprekken.
  • Het beheren van je eigen caseload (inclusief beëindigingen, terugvorderingen en fraudeonderzoeken).
  • Beoordelen bijzondere bijstand en minimaregelingen.
  • Binnen team Samenleving werk je samen met de clusters WMO en Jeugd.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde mbo4 opleiding op het gebied van Sociaal Juridische Dienstverlening;
2. Uurtarief maximaal €75,- excl. BTW, incl. reiskosten en fee Flextender;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent met kennis van de voorliggende voorzieningen;
4. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiele telefoon.

Gunningscriteria (wensen)
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor Sociaal Domein, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Inkomen bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met behandelen van aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en uitbetaling leefgeld Oekraïners (20 punten);
8. Aantoonbare kennis van de regelgeving omtrent statushouders en op het gebied van Oekraïense vluchtelingen (15 punten);
9. Beheersing van de Russische/Oekraïense taal en leefgewoonten, licht dit duidelijk toe in het cv (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
In Waterland zijn onze kernwaarden lef, verbinding, vertrouwen, nieuwsgierigheid.

Daarnaast:

  • weet je een caseload te beheren en goede resultaten te behalen met je team;
  • ben je in staat de regie te nemen in gesprekken, waarbij je oog hebt voor de belangen van de gesprekspartner(s) en de gemeenten;
  • ben je creatief en resultaatgericht en beschik je over uitstekende sociale vaardigheden, naast een zakelijke instelling;
  • kun je je zowel schriftelijk als mondeling duidelijk uitdrukken;
  • haal je voldoening uit het helpen van anderen op juridisch gebied en duik je graag in de cijfers.

Functieschaal
Functieschaal 7/8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen zijn in overleg vast te stellen.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 oktober 2024. Wij vragen hiermee rekening te houden in de agenda. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor de uitvoering van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 11 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.