Aanvraagnummer: 1855
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: Provincie Noord-Brabant
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 10-06-2024 06:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Wat ga je doen?
We staan als provincie voor een aantal grote ontwikkelingen, zoals de implementatie van data-gedreven werken en het verder doorontwikkelen van elektronische dienstverlening. Dit wordt gedreven door Europese en Nationale wet- en regelgeving en onze eigen ambities.
Om deze ontwikkelingen in goede banen te leiden, is een slimme inrichting van de informatievoorziening een voorwaarde. Samen met de andere informatie-architecten zorg jij voor een moderne informatievoorziening. Je zorgt voor grip op de informatiestromen en het ondersteunende applicatielandschap.
Team
Je maakt deel uit van het expertteam Proces- en Informatiemanagement (‘PIM-team’) dat onderdeel is van het programma Stuurinformatie en Administratie (SIA). Naast twee andere informatie-architecten werken hier ook adviseurs op het gebied van proces-, informatiemanagement en veranderkunde. Daarnaast zoek je afstemming met de Lead Enterprise Architect en draag je samen met de data architect en technisch architecten bij aan de totale architectuur van de provincie.
De functie
De informatie-architect richt zich op een samenhangende informatie-architectuur, waardoor ruimte ontstaat voor innovatie en flexibiliteit. Een van de twee informatie-architecten richt zich daarbij specifiek ook op de SAP-architectuur. Je hebt en geeft inzicht in de provinciale informatievoorziening.
Je kent de organisatiestructuren, werkprocessen, informatie (stromen), applicaties en (in mindere mate) de technische infrastructuur, in hun onderlinge samenhang.
Je houdt rekening met aspecten zoals informatiebeveiliging en beheer. Je ondersteunt digitale transformaties door het opstellen van architectuur, bijvoorbeeld in de vorm van concepten, principes en standaarden. Deze worden door jou aangereikt aan projecten zodat zij het speelveld kennen.
Concrete werkzaamheden:
- Samen met de adviseurs proces- en informatiemanagement adviseer je op strategisch en tactisch niveau de organisatie over de ontwikkeling van de informatievoorziening.
- Je richt je op de toepassing en uitwerking van de architectuurkaders.
- Je draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de informatie-architectuur van de provincie en denkt mee in interprovinciaal verband over innovatie, data, dienstverlening en bedrijfsvoering.
- Je onderhoudt de huidige ArchiMate architectuurmodellen.
- De doelarchitectuur draag je uit binnen de organisatie en je stimuleert het ‘werken onder architectuur’ binnen de organisatie.
Kandidaatomschrijving
De kandidaat die wij zoeken beschikt over:
- Minimaal 5 jaar recente werkervaring als informatie-architect.
- Aantoonbare kennis van gangbare methoden en technieken en minimaal 5 jaar ervaring met architectuurraamwerken (bijvoorbeeld DYA, TOGAF) en relevante referentie architecturen, zoals de NORA en zo mogelijk ook ervaring met architectuurmodelleren (ArchiMate).
Kennis en kunde:
- Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde WO opleiding, waarvan informatie architectuur een nadrukkelijk onderdeel vormt, dan wel beschikt over de relevante trainingen en cursussen op het gebied van informatie architectuur.
- Kandidaat heeft ervaring opgedaan bij overheden, bij voorkeur ook bij provincies.
- Kandidaat beschikt over goede advies- en communicatievaardigheden (mondeling en schriftelijk).
Competenties:
Je bent gewend om samen te werken en je bent in staat om objectief te adviseren en dit advies te verdedigen. Je bent goed in het analyseren en visualiseren van oplossingen en werkt doelgericht en gestructureerd.
Eisen
Gunningscriteria
Opleiding
- WO-opleiding inclusief informatie-architectuur dan wel cursussen. (10 %)
- Geen relevante opleiding (1 %)
Werkervaring
- > 5 jaar ervaring. (25 %)
- 1-5 jaar ervaring of ouder dan 10 jaar. (15 %)
- Minder dan 1 jaar ervaring. (1 %)
Werkervaring
- > 5 jaar ervaring (15 %)
- 1-5 jaar ervaring. (10 %)
- Minder dan 1 jaar ervaring. (1 %)
Werkervaring
- > 3 jaar ervaring. (10 %)
- 0-3 jaar ervaring. (5 %)
- geen ervaring. (1 %)
Interview
Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:
1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar: maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).
Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.
We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.