Aanvraagnummer: 1113
Organisatie: Omgevingsdienst West-Holland
Locatie: Leiden
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-05-2024 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
Organisatie
Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?
Opdracht
Het bouwloket (frontoffice) bestaat momenteel uit 1 fulltime medewerker en een parttime medewerker. Wij zijn op zoek naar een extra fulltime medewerker bouwloket. Als medewerker bouwloket ben je het eerste contact van onze afdeling bouwen voor burgers en bedrijven uit Noordwijk. Vanuit deze burgers en bedrijven komen er telefonische en schriftelijke vragen over allerlei zaken rondom het (vergunningsvrij) bouwen en gebruik van panden en gronden binnen deze gemeente. De telefoon van het bouwloket is dagelijks (op werkdagen) bereikbaar tussen 09:00-12:00 uur. Daarna alleen per e-mail. Gedurende de werkdag beantwoord je de ingekomen telefoontjes en e-mails al dan niet in samenspraak met de andere collega’s van de front- en backoffice. Het is essentieel dat je voldoende kennis hebt van het (vergunningsvrij) bouwen binnen de Omgevingswet en ook je weg kunt vinden in de omgevingsplannen. Daarnaast is het belangrijk dat je correct Nederlands kunt spreken en schrijven en klantgericht en klantvriendelijk bent. Je houdt je als medewerker frontoffice bezig met de volgende werkzaamheden:
-
Het beantwoorden van telefonische en schriftelijke vragen die volgen uit de frontoffice (bouwloket). O.a. het volgende:
- Opvragen bouwvergunningen en tekeningen uit het bouwarchief van de gemeente Noordwijk;
- Opvragen gedoogvergunningen recreatiewoningen uit het archief van de gemeente Noordwijk;
- Opvragen vergunningen en stukken die door ODWH zijn verleend. Ook kunnen mensen er vragen over stellen en hoe ze een bezwaar kunnen indienen;
- Vragen over de stand van zaken van een lopende aanvraag/bouwklacht/bezwaar die bij ODWH in behandeling is;
- Vragen als het vermoeden bestaat dat men zich niet houdt aan de bouw/gebruiksregels die in de vergunningsvrije/omgevingsplanregels staan. Of als men zich niet houdt aan de verleende vergunning;
- Het aannemen van een bouwklacht indien er een illegale situatie plaatsvindt die niet voldoet aan de bouw- en/of gebruiksregels/vergunning;
- Het indienen van een aanvraag huisnummer als er geen omgevingsvergunning nodig is;
- Vragen over de bouwleges;
- Samenwerken met de collega’s van de front- en backoffice.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als front office medewerker of vergunningsverlener WABO/Ow (35 punten);
5. Een afgeronde opleiding op hbo bestuursrecht of bouwkunde (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met bezwaarschriften (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opvragen van bouwarchieven (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met illegale bouw situaties en of bouw klachten (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Vereisten/knock-out criteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019) Voor het bouwloket geldt dat er vanuit de ODWH een aparte telefoon beschikbaar wordt gesteld;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als front office medewerker of vergunningsverlener WABO/Ow.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 mei 2024 tussen 13.00 uur en 17.00 via TEAMS. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Bring your own device’ is van toe passing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)