Medewerker handhaving bouwen en wonen

Logo van de gemeente baarn met een blauw-wit schild met een bisschop die een staf vasthoudt, naast de tekst "gemeente baarn" in grijs.

Aanvraagnummer: 1999
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 18 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.


Opdracht

Als gemeentelijk toezichthouder voer je controles uit met betrekking tot bouw-, verbouw- en sloopactiviteiten (Wabo) en het juiste gebruik van gronden en gebouwen in overeenstemming met het bestemmingsplan. Verder houd je toezicht op de naleving van andere regelingen zoals de Algemene Plaatselijke Verordening, de Verordening Fysieke Leefomgeving Baarn en voor evenementenvergunningen.

Je signaleert overtredingen en spreekt de overtreder aan, treedt verbaliserend op en verzorgt met je juridische collega’s de administratieve afhandeling. Ook onderzoek je signalen en/of klachten over het naleven van wet- en regelgeving met betrekking tot de fysieke leefomgeving, zoals overlast door bouw- en sloopwerkzaamheden, gebruik van bouwwerken en/of terreinen en stookoverlast. Je rapporteert je bevindingen, meldt overtredingen en begeleidt de verdere afhandeling.

De medewerker handhaving Bouwen en Wonen:

  • Voert de regelingen uit voor bouwen, wonen, RO, dorpsvernieuwing;
  • Coördinatie voor beoordeling tekeningen en berekeningen;
  • Is verantwoordelijk voor het bouw- en woningtoezicht op de verleende vergunningen;
  • Toetst afwijkingen van de omgevingsvergunning en signalementen aan wet- en regelgeving;
  • Controleert signalementen van overtredingen, illegale bouwwerken en strijdig gebruik van bouwwerken en terreinen;
  • Onderhoudt externe contacten;
  • Verstrekt mondelinge en schriftelijk informatie aan collega’s en externen;
  • Assisteert bij overige werkzaamheden van de afdeling.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder WABO bij een gemeentelijke overheid;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van bouwkunde;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2024;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van bouwkunde (30 punten);
5. Afgeronde cursus ABW I (25 punten);
6. Afgeronde cursus ABW 2 (15 punten);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder WABO bij een gemeentelijke overheid (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Powerbrowser (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 14 juni 2024 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 13 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.