Projectleider civiele kunstwerken

Logo van gemeente de ronde venen met een gestileerde groene en blauwgroen sneeuwvlok naast de tekst.

Aanvraagnummer: 1044
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: Mijdrecht
Uren per week: 12 - 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 11 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 15-5-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

Opdracht
De afdeling beheer openbare ruimte is verantwoordelijk voor de totale buitenruimte in de gemeente de Ronde Venen. De afdeling voert diverse soorten werkzaamheden uit. Zoals het verzorgen van het dagelijks onderhoud en beheer van de buitenruimte. Groot onderhoud werkzaamheden en uiteraard reconstructie en renovatie. Van onder andere Rioleringen, Wegen, Civiele Kunstwerken, groen projecten en verkeersmaatregelen.

Gemeente De Ronde Venen is een waterrijke omgeving met 25 beweegbare bruggen en 240 vaste bruggen. Voor 4 van die beweegbare bruggen zijn wij op zoek naar een Projectleider Civiele Kunstwerken. De projectleider zal 3 projecten aansturen.

Het eerste project betreft de renovaties van de Stokkelaarsbrug en de Voetangelbrug, die beide door één aannemer worden aangepakt - de geselecteerde aannemer is reeds bekend. Het ontwerp van deze bruggen is in ontwikkeling en gebeurd in bouwteamverband, en hier kom jij in beeld! Jouw rol? Bijdragen aan de totstandkoming van het ontwerp en bent nabij tijdens de uitvoering. We streven ernaar deze fase medio juni af te ronden, terwijl de oplevering van het project naar verwachting plaatsvindt voor de start van het vaarseizoen (april 2025). De uitvoering zal van start gaan na het vaarseizoen, maar in de tussentijd mag jij alvast de benodigde voorbereidingen treffen voor de uitvoering.

Voor het tweede project staat de renovatie van de Heulbrug op de planning. De geselecteerde aannemer is reeds bekend. Het ontwerp van deze brug wordt ontwikkeld in bouwteamverband. Jouw rol is om bij te dragen aan het afronden van het ontwerp en toezicht te houden tijdens de uitvoering. We streven ernaar deze fase medio juni af te ronden, met de oplevering gepland uiterlijk in april 2025. De uitvoering zal plaatsvinden na het vaarseizoen, maar in de tussentijd kun jij alvast de benodigde voorbereidingen treffen.

Het derde project betreft de renovatie van de Nellesteinsebrug. Hoewel het budget voor de renovatie van de brug zelf al rond is, is recentelijk gebleken dat ook de fundering van de brug aan renovatie toe is. Het is aan jou om de extra benodigde financiering rond te krijgen. Zodra het budget is goedgekeurd, moeten we de aanbesteding voorbereiden voor een ingenieursbureau. Het doel is dat Nellesteinsebrug een stand alone brug wordt. Het ingenieursbureau werkt aan een ontwerp en jij stuurt als projectleider het ingenieursbureau en na aanbesteding de aannemer die de renovaties zal uitvoeren aan. Ook voor dit project streven we naar oplevering in april 2025.

Binnen deze opdracht geldt dus de volgende taken:

  • Communicatie met inwoners, bestuur en belanghebbenden
  • Het zelfstandig uitvoeren van (renovatie) projecten op het gebied van Civiele kunstwerken (Van PVE tot oplevering, directievoering en uitvoering);
  • Het opstellen en beoordelen van contractstukken voor ingenieurs en aannemers;
  • Aansturen ingenieursbureaus, in bestek fase;
  • Voeren van aanbestedingen civiele kunstwerken

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Beschikbaar per uiterlijk 1 mei 2024 (10 punten);
6. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en beoordelen van contractstukken voor ingenieurs en aannemers (30 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeentelijke overheid met werkzaamheden in de fysieke leefomgeving (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Sil klasse 2 (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten);
10. Een maximum uurtarief € 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider Civiele Kunstwerken;
2. Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen;
3. Aantoonbare werkervaring met renovaties;
4. Aantoonbare werkervaring met de projectleiding van civiele kunstwerken reconstructies, zowel civiel als elektrisch en mechanisch.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 8 mei 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 6 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 11 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden