Projectleider WMEBV

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 959
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16 per week
Tarief: €100 per uur
Duur van de opdracht: 7 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-06-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 01-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht
Op 1 januari 2025 gaat de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) van kracht. De Wmebv regelt dat inwoners, bedrijven en andere belanghebbenden hun zaken met overheid digitaal kunnen afhandelen. Zij krijgen daarmee het recht om officiële berichten, zoals aanvragen voor vergunningen en bezwaarschriften, elektronisch aan het bestuursorgaan te zenden. Daarnaast verbetert hun rechtspositie in het digitale contact met de overheid.
De voorbereidende taken om aan de wet te voldoen zijn omvangrijk. Om deze reden zoeken wij een tijdelijke externe projectleider Wmebv om de huidige situatie in kaart te brengen, een plan van aanpak te maken inclusief implementatie.

Werkzaamheden:

  • In kaart brengen huidige situatie
  • Opstellen van communicatieplan en plan van aanpak voor de organisatie
  • Uitvoeren van het communicatieplan van plan van aanpak door sturing op acties, taken, middelen en tijd
  • Besluit opstellen voor B&W welke voorkeurskanalen we als gemeente gebruiken

Competenties
- Zelfstandig
- Resultaatgericht
- Communicatief vaardig
- Representatief en overtuigend
- Je toont leiderschap en hakt knopen door in overleg met de opdrachtgever

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring op het gebied van digitalisering van dienstverlening in het kader van Wet Modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv ) (30 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van IT projectmanagement of informatica (25 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van digitaliseringsvraagstukken binnen de lokale overheid (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met ITL, BISL, ASL, Prince2, Agile én/of scrum (10 punten);
8. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werk verkeer en parkeerkosten (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider op het gebied van digitaliseringsvraagstukken binnen de lokale overheid;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2024 voor 16 uur per week.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 7 mei 2024 van 09:30 tot 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).