Aanvraagnummer: 765
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker
Uren per week: 20 per week
Tarief: €100 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 15-04-2024 12:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt te werken bij de afdeling bedrijfsvoering en zal in praktijk de samenwerking met de verschillende organisatieonderdelen opzoeken. Je werkt hierbij nauw samen met de projectleider interne dienstverlening en de afdeling Juridische Zaken.
Bedrijfsvoering is de drijvende kracht die de gemeentelijke organisatie optimaal laat functioneren. De afdeling Bedrijfsvoering (BDV) ondersteunt het primaire proces en zorgt ervoor dat medewerkers en bestuur hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Wij zorgen ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van onze gemeente goed worden ondersteund en geadviseerd. Dit doen we op het gebied van: financiën, inkoop , juridische zaken en personeel & organisatie .
Opdracht
Als projectleider Woo ben je verantwoordelijk voor het coördineren en uitvoeren van alle activiteiten die nodig zijn om de Woo verder effectief te implementeren binnen onze gemeentelijke processen. Je zal hierin actief adviseren over de verdere implementatie van de Woo en de mogelijke gevolgen voor onze bedrijfsprocessen.
Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
- Maken van een landelijk meerjarenplan met concrete doelstellingen om de digitale informatiehuishouding te verbeteren;
- Voeren van een impactanalyse en vaststellen van de gevolgen van de Woo voor de gemeentelijke processen;
- Adviseren van de gemeente over het ambitieniveau en strategie voor de verdere implementatie;
- Adviseren over verdere organisatorische aanpassingen en het opzetten van een effectieve projectorganisatie voor de verdere implementatie;
- Coördineren van veranderende werkprocessen voor zowel het bestuur als de organisatie zodat actief publiceren makkelijker en sneller verloopt;
- Inspireren, motiveren en effectief aansturen van het projectteam om gestelde doelen te bereiken;
- Flexibel, proactief en oplossingsgericht reageren op nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen.
Competenties:
- Vertrouwdheid met politieke en bestuurlijke verhoudingen binnen een gemeentelijke organisatie;
- Resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling;
- Overtuigingskracht, weerstand managen, helikopterview, analytisch vermogen en verbinder.
Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider op het gebied van informatiehuishouding en juridische zaken bij een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de Wob en de Woo, inclusief juridische aspecten en de gevolgen voor de gemeentelijke processen, licht dit toe middels een alinea in het cv (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met organisatie ontwikkelingen en/ of verandermanagement (20 punten);
8. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van Rechten of Bestuurskunde (10 punten);
9. Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon/ werkverkeer (15 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Aantoonbare werkervaring als projectleider/ adviseur op het gebied van WOB en WOO, licht toe waar dit is opgedaan;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van informatiehuishouding en juridische zaken bij een overheidsorganisatie;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 (indicatief)
.
Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 17 april 2024 van 14:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.