Aanvraagnummer: 743
Organisatie: Gemeente Rijswijk
Locatie: Rijswijk
Uren per week: 20 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: April 2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-04-2024 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
Organisatie
Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het beheer en de (her)inrichting van de openbare buitenruimte van o.a. woonwijken, parken, infrastructuur en bedrijventerreinen. Het team bestaat uit zo’n 32 mensen, in vaste dienst en inhuur. Stadsbeheer bestaat onder meer uit het ingenieursbureau (17 mensen) dat zorgt voor het uitwerken van ontwerpen, het aanbesteden van werken, begeleiden van de aannemer tijdens de uitvoering. Daarnaast is er een eigen beleidsteam. Dit team is verantwoordelijk voor het opstellen van beleid- en beheerplannen, het adviseren van het bestuur, het beheren van de financiën van de afdeling, het verstrekken van opdrachten aan het ingenieursbureau en het bewaken van de voortgang (regie). Het beleidsteam bestaat uit 12 mensen. Dit zijn senior beleidsmedewerkers, vakspecialisten en medewerkers gegevensbeheer. Als beleidsadviseur afval ben je onderdeel van het beleidsteam
Opdracht
Gemeente Rijswijk zoekt een enthousiaste projectleider/adviseur die zich thuis voelt in een meer duurzame wereld. Als projectleider/adviseur ben je verantwoordelijk om in 2020 75% van het huishoudelijk afval te scheiden. De rol die je hierbij speelt kan variëren van een klankbordfunctie en adviseur, regisseur en projectleider. Je werkt nauw samen met onze interne collega’s en externe. Je bent mede verantwoordelijk voor vaak politiek gevoelige projecten. Hierbij zijn communicatieve en coördinerende kwaliteiten van belang. Als adviseur voer je overleg met vertegenwoordigers van Avalex en andere gemeentes over de beleids- en projectplannen en ben je vanzelfsprekend (mede)verantwoordelijk voor de begroting.
Tot jouw takenpakket behoort het volgende:
- Je bent aanspreekpunt en adviseur voor management en bestuur op alle relevante zaken op het gebied van afvalinzameling en verwerking. Ook zwerfafval valt onder jouw domein;
- Je bent opdrachtgever richting Avalex, stelt jaarlijkse contracten op, en bewaakt de uitvoering daarvan. Daarnaast participeer je in diverse regionale werkgroepen;
- Je geeft adviseren en initieert (innovatieve) projecten om de afvalscheiding binnen onze gemeente te verbeteren;
- Je bent opdrachtgever van de uitrol van omgekeerd inzamelen, bepaalt het tempo en de scope en bent eerste aanspreekpunt voor de technische projectleider die inzamellocaties bepaalt;
- Je coördineert het programmazwerfafval en doet waar nodig voorstellen ter verbetering van de impact;
- Je monitort de effecten van het beleid, de projecten en de ingezette maatregelen en stuur waar nodig bij;
- Je beheert de budgetten, signaleert tijdig knelpunten en risico’s en levert een bijdrage aan de P&C cyclus;
- Je geeft presentaties voor bestuurders, raadsleden, ambtenaren en uitvoerders.
De reactietermijn van deze opdracht duurt tot donderdag 11 april 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Gunningscriteria (weging)
4. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvies gericht op het verbeteren van afvalscheiding, blijkend uit het CV (30 punten):
a. geen werkervaring met beleidsadvies gericht op het verbeteren van afvalscheiding (0 punten);
b. minder dan 1 jaar werkervaring met beleidsadvies gericht op het verbeteren van afvalscheiding (5 punten);
c. 1 tot 3 jaar werkervaring met beleidsadvies gericht op het verbeteren van afvalscheiding (15 punten);
d. meer dan 3 jaar werkervaring met beleidsadvies gericht op het verbeteren van afvalscheiding (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de rol van opdrachtgever of projectleider van afvalprojecten, blijkend uit het CV (35 punten):
a. geen werkervaring in de rol van opdrachtgever of projectleider van afvalprojecten (0 punten);
b. minder dan 1 jaar werkervaring in de rol van opdrachtgever of projectleider van afvalprojecten (10 punten);
c. 1 tot 3 jaar werkervaring in de rol van opdrachtgever of projectleider van afvalprojecten (20 punten);
d. meer dan 3 jaar werkervaring in de rol van opdrachtgever of projectleider van afvalprojecten (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen gemeenschappelijke regelingen op het gebied van afval, blijkend uit het cv (35 punten);
a. geen werkervaring binnen gemeenschappelijke regelingen op het gebied van afval (0 punten);
b. minder dan 1 jaar werkervaring binnen gemeenschappelijke regelingen op het gebied van afval (10 punten);
c. 1 tot 3 jaar werkervaring binnen gemeenschappelijke regelingen op het gebied van afval (20 punten);
d. meer dan 3 jaar werkervaring binnen gemeenschappelijke regelingen op het gebied van afval (35 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag en bij uitzondering in het weekend.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 17 april van 13.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.