Fraud Blocker Specialist Veiligheidsinformatieknooppunt (24 tot 36 uur per week)

Specialist Veiligheidsinformatieknooppunt (24 tot 36 uur per week)

Logo van Maashorst met een gestileerde paarse 'm' en de naam in grijze kleine letters.

Aanvraagnummer: 1771
Organisatie: Gemeente Maashorst
Locatie: Gemeente Maashorst
Uren per week: 24 per week
Tarief: €90 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 16-06-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 12-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

’n Goeie opdracht barstensvol:

  • Impact: je draagt als hét gezicht van ons veiligheidsinformatieknooppunt bij aan de vermindering van criminaliteit.
  • Avontuur en interactie: je krijgt te maken met interessante en spannende vraagstukken, beweegt je door onze hele organisatie én hebt veel contact met diverse partners in het veiligheidsdomein.

Dit ga je doen

Alleen door als overheid samen te werken kun je effectief zijn in de aanpak van (ondermijnende) criminaliteit. Als gemeente hebben we ook een zeer belangrijke rol. Jij bent hierin van grote waarde. Je bouwt namelijk verder aan ons nieuwe veiligheidsinformatieknooppunt; dit is de plek waar veiligheidsinformatie, zoals signalen over criminaliteit, ondermijning en fraude, vanuit alle gemeentelijke domeinen, externe veiligheidspartners en burgers verbonden wordt. Zo maken we ons als gemeente weerbaarder tegen (ondermijnende) criminaliteit en missen we geen essentiële informatie tijdens het uitvoeren van onze gemeentelijke taken.

Het leuke aan deze opdracht? Je doet ook zelf onderzoek naar de signalen die binnenkomen. Jij hebt contact met diverse interne collega’s en externe partners voor meer details, analyseert informatie en legt verbanden. Denk hierbij aan de politie, belastingdienst, toezichthoudende instanties of woningcorporaties. Bij deze signaalonderzoeken stel je uiteindelijk een informatieproduct samen, waarmee je collega’s en veiligheidspartners verder helpt.

Samen met adviseurs uit het team Veiligheid werk je verder aan het blijvend verbeteren van de informatiepositie van de gemeente als het, onder andere, gaat om thema’s zoals criminaliteit, ondermijning en fraude. Samenwerking met andere teams is hierbij van groot belang. Daarnaast heb je een leidende rol in het lokaal informatieoverleg van Maashorst, waarin afdeling overstijgend gesproken wordt over mogelijke signalen van criminaliteit.

We hebben een nieuw softwaresysteem in gebruik genomen om ons te helpen met het nauwkeurig verwerken en structureren van al deze veiligheidsinformatie; hét gereedschap voor de onderzoeken die je doet.

Je doet het samen met …

de collega’s van team Veiligheid, 25 mensen die actief zijn op een breed speelveld, van ondermijning tot jeugdoverlast. Jij bent onderdeel van het kernteam, een mix van juristen, veiligheidsadviseurs, een administratief ondersteuner en een project- en beleidsondersteuner. Bij deze collega’s kun je altijd terecht voor vragen of advies. Ook bepalen jullie samen de prioriteiten in het werk. Jij bent hét gezicht van het Veiligheidsinformatieknooppunt en pakt daardoor gevarieerde taken op.


Kandidaatomschrijving

Passen we bij elkaar?

Deze opdracht past bij jou als je het leuk vindt om na te denken over hoe bijvoorbeeld samenwerking goed kan lopen, maar tegelijkertijd ook bezig bent met daadwerkelijk operationeel onderzoek. Het belangrijkste? Dat je verantwoordelijkheid neemt en energie toevoegt aan ons team. Om succesvol te zijn in deze opdracht breng je daarnaast het volgende mee:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring in een relevante functie, bijvoorbeeld binnen het veiligheidsdomein of de opsporing. De aanpak van ondermijning is jou niet vreemd;
  • Goede digitale skills: je maakt je systemen en analysetools snel eigen. Je hebt oog voor detail;
  • Een sociale en oplossingsgerichte instelling: jouw deur staat voor iedereen open en je helpt mensen graag verder;
  • De vaardigheid om een netwerk op te bouwen en te onderhouden.

Aanwezigheid op ons kantoor in Uden is in deze opdracht vereist. Thuiswerken is in beperkte mate mogelijk.


Eisen

HBO werk- en denkniveau
De kandidaat heeft aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
Werkervaring
De kandidaat heeft tenminste twee jaar werkervaring in het veiligheidsdomein of de opsporing.
Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte
  • Motivatiebrief
Aanleveren na gunning
  • VOG P

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • De kandidaat motiveert waarom hij/zij de geschikte kandidaat is voor deze opdracht.
  • De kandidaat motiveert waarom hij/zij deze opdracht bij de gemeente Maashorst wilt doen.
  • De kandidaat motiveert in hoeverre hij/zij ervaring heeft met informatiesystemen en analysetools.

Weging: 20 %


Ervaring
Ervaring met de aanpak van fraude, criminaliteit of ondermijning.
Weging: 20 %


Digitale affiniteit
Ervaring met informatiesystemen en analysetools. Benoem dit ook in de motivatiebrief.
Weging: 10 %


Kennis en ervaring binnen een gemeente
Bij voorkeur kennis en ervaring van werken binnen een gemeente.
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Duidelijke toelichting op motivatie.
  • Duidelijke toelichting op opgedane kennis en ervaring.
  • Duidelijke toelichting op gevraagde en beschikbare eigenschappen.
  • Duidelijke toelichting in hoeverre de kandidaat de vaardigheid heeft om een netwerk op te bouwen en te onderhouden.

Weging: 20 %

Interviewplanning

De gesprekken zullen plaatsvinden op vrijdagochtend 21 juni.