Aanvraagnummer: 4907
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: Tot en met 31 maart 2025
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daar jouw eigen perspectief en waarde aan toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Het team control bestaat uit afgerond 5 fte en heeft een onafhankelijke positie in de organisatie. We bieden kracht en tegenkracht op diverse vraagstukken. Dat doen we risicogericht. Dit betekent dat we inzoomen op belangrijke risico’s die de organisatiedoelstellingen bedreigen. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor het vaststellen van de rechtmatigheid en zijn we aanjager van het risicomanagement en rapporteren hierover via de planning en controledocumenten.
Opdracht
Als controller binnen Zeist is jouw blik breed en niet beperkt tot het financiële perspectief. Je geeft uitvoering aan de brede controlvraag (personeel, financial control, juridische control, fiscale control en inkoop). Er zijn diverse opgaven die binnen het team liggen. Je bewaakt het concernperspectief door risicogericht in te stappen op onderwerpen en thema’s. Control houdt zich niet bezig met het opstellen van de planning en controledocumenten, wel toetsen we of de kaders juist toegepast zijn en de risico’s beheersbaar blijven.
We adviseren over en denken aan de voorkant mee in verschillende opgaven. Je kunt dan denken aan:
- Het verbeteren van onze onderhanden werkpositie mede in relatie tot onze liquiditeitspositie.
- Actualiseren van het garant- en borgstellingsbeleid en meedenken in actuele vraagstukken rondom garantstellingen.
- Projectcontrol op diverse projecten
- Kaderstelling rondom formatie en personeelskosten.
- Versterken van de informatievoorziening
- Governance vraagstukken.
Wat vragen we
We zijn op zoek naar iemand die zelfstandig bovenstaande opgaven kan oppakken en verder kan brengen. Welke opgave jij uitvoert hangt mede af van jouw kennis en ervaring. Je bent in staat om snel nieuwe materie eigen te maken. Je voert het goede gesprek en zit niet op macht die je vanuit je functie misschien wel hebt. De verbinding is belangrijk.
Daarnaast heb je HBO plus of WO werk- en denkniveau en heb je ervaring bij gemeenten in soortgelijke opdrachten. Je hebt kennis van het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en weet het nodige van risicomanagement. Ook heb je aantoonbare ervaring met projectcontrol.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als strategisch controller binnen een gemeentelijke instelling;
2. Afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectcontrol.
Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als strategisch controller binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectcontrol (20 punten);
6. Afgeronde opleiding op minimaal WO niveau (15 punten);
7. Afgeronde opleiding op het gebied van control (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van beleidsnota’s (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent nieuwsgierig, communicatief sterk, analytisch, bestuurlijk sensitief en resultaatgericht.
- Werkt zelfstandig en je bent proactief.
- Je hebt het vermogen om weerstand te overwinnen en je advies gedragen te krijgen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 20 november 2024 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 18 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.