Budgetbeheerder

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 803
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 28 - 32 per week
Tarief: €70 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
De Gemeente Alphen aan den Rijn is een gemeente met meer dan 100.000 inwoners en ligt midden in het Groene Hart. De bewoners wonen in de stad Alphen aan den Rijn - met alle stedelijke voorzieningen - of juist in één van de kernen - met de rust en ruimte van het natuurlijk landschap. De dienstverlening aan onze bewoners en bedrijven staat. De gemeentelijke organisatie is dichtbij: op straat in de wijken en de dorpen, in het gemeentehuis en digitaal. De medewerkers zijn de ambassadeurs van de gemeente. Zij zijn professioneel en integer. Bewoners en bedrijven worden snel en goed geholpen. De gemeente werkt vanuit een stevige basisdienstverlening en levert daarnaast maatwerk.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Spreekt jou dat aan? Kom dan werken in Alphen aan den Rijn, een groene stad met lef. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Wij investeren in onze mensen en systemen om de dienstverlening effectief en efficiënt uit te voeren. De medewerkers worden daarbij uitgedaagd om ook buiten de lijnen te kleuren, om maatwerk te leveren waar dat kan en wenselijk is. Dat betekent dat zij samen met bewoners en organisaties naar oplossingen zoeken.

Opdracht
Financiële problemen zijn al zwaar genoeg. Het is aan jou als budgetbeheerder om weer orde in de chaos te scheppen en mensen te leren zelf baas van eigen portemonnee te zijn.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 19 april 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Competenties

  • Stressbestendig;
  • Accuraat;
  • Goed kunnen samenwerken;
  • Proactieve houding ;
  • Geconstateerde problemen en hindernissen kunnen omzetten in oplossingen;
  • Grenzen durven stellen
  • Assertief
  • Flexibel

Wat ga je doen?
Wanneer mensen in de schuldhulpverlening belanden worden ze begeleidt om van de schulden af te komen. Jij coacht de inwoners om hun financiële situatie weer onder controle te krijgen. Zodanig dat er blijvend een gezonde balans ontstaat tussen inkomsten en uitgaven en de inwoner hierin zelfredzaam is.

In deze functie werk je veel samen met de schuldhulpverlener. Deze zorgt voor stabiliteit en afbouw in schulden. Jij richt je op budgetbeheer en leren omgaan met uitgaven en inkomsten.

Allereerst stel je samen met de inwoner budgetplannen op. Op die manier coach je iemand richting financieel inzicht en zelfredzaamheid. Je stelt samen doelen en controleert de genomen acties van de inwoner en stelt samen de budgetplannen bij als dat nodig is.  Gedurende het traject houd je toezicht op betalingen en accordeer je de uitgaven. Je signaleert mogelijke knelpunten en gaat hierover actief in gesprek met de inwoner. Dit doe je altijd met een respectvolle en geduldige houding. Voor de inwoner is budgetbeheer een leerproces en het is aan jou hen hierin te coachen.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als budgetbeheerder / medewerker budgetbeheer (60 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als budgetcoach en/of schuldhulpverlener (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als budgetbeheerder / medewerker budgetbeheer;
3. Aantoonbare werkervaring met het systeem Allegro;
4. Maximaal uurtarief €70,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender.

Functieschaal/uurtarief
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met kandidaat.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg ingepland op 24, 25 of 26 april 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).