Tekst logo luidt "DE Publieke Partner" in vette letters, geflankeerd door horizontale lijnen boven en onder.

Consulent Leerlingenvervoer

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 831
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 24 tot 36 per week
Tarief: €75,00 per uur
Duur van de opdracht: 7 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-06-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
De Gemeente Alphen aan den Rijn is een gemeente met meer dan 100.000 inwoners en ligt midden in het Groene Hart. De bewoners wonen in de stad Alphen aan den Rijn - met alle stedelijke voorzieningen - of juist in één van de kernen - met de rust en ruimte van het natuurlijk landschap. De dienstverlening aan onze bewoners en bedrijven staat. De gemeentelijke organisatie is dichtbij: op straat in de wijken en de dorpen, in het gemeentehuis en digitaal. De medewerkers zijn de ambassadeurs van de gemeente. Zij zijn professioneel en integer. Bewoners en bedrijven worden snel en goed geholpen. De gemeente werkt vanuit een stevige basisdienstverlening en levert daarnaast maatwerk.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Spreekt jou dat aan? Kom dan werken in Alphen aan den Rijn, een groene stad met lef. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Als ervaren consulent leerlingenvervoer ben je de spin in het web voor wat betreft de uitvoering van het leerlingenvervoer binnen de gemeente. Dat betekent dat jij ervoor zorgt dat kinderen, die daarvoor in aanmerking komen, naar school vervoerd worden en weer naar huis. Spreekt dit jou aan, lees dan verder!

  • Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling en toetsing van de aanvragen leerlingenvervoer aan wet- en regelgeving en stelt de beschikking op;
  • Je geeft voorlichting, verstrekt informatie en geeft ouders advies;
  • Je houdt motivatiegesprekken met ouders / leerlingen en scholen om het gebruik van openbaar vervoer of fiets te stimuleren
  • Je hebt het vermogen om maatwerk toe te passen;
  • Je geeft input aan beleidsmedewerker leerlingenvervoer;
  • Je bouwt aan relaties en onderhoudt nauwe contacten met vervoerders en ouders en wanneer nodig ook met scholen of het jeugd en gezinsteam,
  • Je bent samen met de andere medewerkster leerlingenvervoer verantwoordelijk voor het gehele administratieve proces
  • Je draagt zorg voor een kloppende (vervoers-)administratie;
  • Je controleert facturen op juistheid en bij onjuistheden heb je daarover contact met de vervoerder;
  • Je bewaakt de tijdigheid en voortgang in de communicatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 april 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten te beoordelen door Flextender)
5. Aantoonbare werkervaring met relatiebeheer; (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring als Consulent Leerlingenvervoer; (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office, Word en Excel; (25 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het schriftelijk afhandelen van aanvragen, klachten en bezwaren; (30 punten)
9. Uurtarief maximaal €75,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender. (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten/knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau;
2. Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein;
3. Aantoonbare werkervaring met gespreksvoering, waaronder slechtnieuwsgesprekken, bemiddeling en/of klachtenafhandeling (licht dit duidelijk toe in het cv);
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2024 voor minstens 24 uur per week.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval dinsdag en vrijdag en de overige dagen in overleg.

Is hybride werken mogelijk? Ja, maximaal 1 dag per week

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagochtend 24 april 2024 en donderdagochtend 25 april 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.