Cybersecurity IAM implementatie Specialist

Logo van kvk met opvallende letters in donkergroenblauw.

Aanvraagnummer: 684
Organisatie: Kamer van Koophandel
Locatie: Utrecht
Uren per week: 40 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 1-5-2024 t/m 1-5-2025
Regio: Utrecht
Startdatum: 1-5-2024
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 12-04-2024 09:30

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


KVK heeft de afgelopen jaren een grote ontwikkeling doorgemaakt naar een meer vraag gestuurde digitale dienstverlener. Nu is het tijd voor een volgende stap om de organisatie en de besturing verder te versimpelen. KVK zet daarom de verandering in naar agile werken. Business en IT werken in teams binnen Groups samen aan het ontwikkelen van praktische digitale oplossingen die ondernemers helpen hun leven makkelijker te maken. Op die manier speelt KVK nog beter in op de behoeften van klanten, of dat nu een MKB-er is, een zzp-er of een partner organisatie in het publieke domein is.

KVK neemt een belangrijke rol op zich in het veilig en verantwoord zakendoen in ondernemend Nederland. Ons Product Cyber Security Services draagt hierbij zorg voor de gehele bedrijfsvoering van de veiligheid over de deelgebieden bescherming, verdediging, weerbaarheid en governance. Dit doen we door verschillende clusters in het productteam onder te brengen met één gezamenlijk doel, namelijk het IT landschap van KVK een veiligere plek maken.
Voor het maken van de volgende stap voor het productteam is KVK op zoek naar een Cybersecurity IAM implementatie Specialist.

Wat ga je doen?
Het dagelijkse beheer en ontwikkeling van Trustbuilder wordt uitgevoerd door het IAM team binnen de KvK. Het KvK IAM Product team beschikt echter niet over specialistische kennis van de applicatie Trustbuilder. De taak is het bedienen van het programma Online en overige projecten. Ook om de diensten kant robuuster te maken voor de toekomst en klant gerichter te kunnen werken (meerdere multimiddelen en beheer op de omgeving).

Jij bent dé engineer en IAM specialist die kennis heeft van Identity en Access Management (IAM), je weet hoe ontwikkel- en beheerwerkzaamheden uitgevoerd moet worden op deze applicaties. Vanzelfsprekend heb je ervaring en denk jij mee aan de implementatie van de nieuwe IGA tool waarbij kennis bij zowel on-premise als bij de Cloud aanwezig zijn.

Wat vragen wij?
De ontwikkelingen binnen het vakgebied security gaan steeds sneller en zijn een belangrijk thema in onze bedrijfsvoering. Het productteam wil daardoor de reeds aanbestede IGA tool implementeren. Jij bent de coördinator, implementator en beheerder van het project implementatie IGA tool traject. Dit ga je samen met onze implementatiepartner uitvoeren. Het productteam werkt in scrum teams aan ontwikkeling en beheer. Het team is breed en multidisciplinair samen gesteld.

De kandidaat werkt aan het pro- en reactief ontwikkelen en beheren van de Identity, authenticatie en autorisatie systemen van de KvK. Hieraan valt te denken:
• Het project “Implementatie IGA tool”.o Nieuwe IGA tool implementeren, configureren en beheren.
• Single sign-on (SSO) voor medewerkers zowel on premise als in Saas.
• Aansluiten van Cloud applicaties (en on premise) aan het IAM proces d.m.v. protocollen zoals oAUTH/OIDC/SCIM.

Je werkt samen met de product owner, informatie analist en het product team. De hoofdtaak is de implementatie van de nieuwe IGA oplossing en uitfaseren van de bestaande tool.
Weging prijsdeel: 30 %

Opleiding

Kandidaat heeft een afgeronde hbo/wo opleiding richting Technisch Informatica
Weging: 7 %

Ervaring

Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare technische ervaring met SAML, OIDC, Oauth & Scim en is in staat om SSO koppelingen te leggen met zowel on premise als Cloud applicaties
  • 0 tot 3 jaar (2 %)
  • 3 tot 5 jaar (4 %)
  • 5 jaar of meer (9 %)
Weging: 9 %

Ervaring

Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare kennis en ervaring van IAM design voor oplossingen die organisatie breed uitgerold kunnen worden
  • 0 tot 3 jaar (2 %)
  • 3 tot 5 jaar (4 %)
  • 5 jaar of meer (9 %)
Weging: 9 %

Ervaring

Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met het werken in Product team en is bekend met het werken in sprints
  • 0 tot 3 jaar (2 %)
  • 3 tot 5 jaar (4 %)
  • 5 jaar of meer (9 %)
Weging: 9 %

Kennis

Kandidaat heeft aantoonbare kennis van Microsoft Azure (AD)
Weging: 8 %

Kennis

Kandidaat heeft aantoonbare kennis van Microsoft Active Directory en LDAP
Weging: 8 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Het interview heeft een tweeledig doel.

Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure.

Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen.

Zeer goed 20% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK.

Goed 10% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK.

Voldoende 3% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK.

Onvoldoende 0% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.


Weging: 20 %

Start publicatie tender: 02-04-2024

Sluiting inschrijving tender: 12-04-2024

Cv beoordeling: 15-04-2024

Gesprekken: tussen 18-04-2024 en 26-04-2024

Gunningsbesluit: 26-04-2024

Voorlopige gunning: 26-04-2024

Startdatum: 01-05-2024