Business Controller

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 761
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Utrecht
Uren per week: 32 tot 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
> Ondersteunen van de directeur bij de managementgesprekken met de teamleiders en andere managers;

> Adviseren op bestuurlijke stukken die vanuit het domein aan Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten worden aangeboden
> Meedraaien als adviseur in het domein bij de Planning en Control documenten;
> Verbinden van projecten met bedrijfsvoeringsfuncties binnen het domein;
> Ondersteunen bij de beheersing van de risico's in het domein;
> Meedraaien met de andere business controllers binnen de eenheid concern control.
> Adviseren op verbeterprogramma's binnen de bedrijfsvoering.
> Verkrijgen van inzicht in budget, investeringsplannen, besteding en arbeidskosten van het domein

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 18 april 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Competenties

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie of accountancy (25 punten);
5. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als business controller of financial controller binnen een gemeente of provincie (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen een Provincie (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie of accountancy;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als business controller of financial controller in de publieke sector in de afgelopen 10 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring met bedrijfsvoering processen in de afgelopen 5 jaar;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12 Tariefbandbreedte € 100 –  € 125

Benodigd aantal professionals
1. (geen duo)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, maar er wordt verwacht dat je 50% van de week aanwezig bent op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 24 april 2024 van 09.00 uur tot 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).