HR adviseur

Logo van wijdemeren, met gestileerde blauwe tekst met daaronder groene en aqua abstracte watervormen.

Aanvraagnummer: 1553
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Wijdemeren
Uren per week: 32 per week
Tarief: €90 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 22-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!


Opdracht

Deze opdracht heeft 2 fases. In de eerste fase staat met stip op 1 het overnemen van de accounts van een vertrekkende collega. Zo kunnen wij de werving voor die vast functie in de tussentijd zorgvuldig doen. Het HR-advieswerk richt zich met name op de teams in de afdeling Ruimte. Je staat hen bij met HR-advies, de werving en onboarding van nieuwe collega’s en de verzuimbegeleiding.

De 2 e fase begint wanneer de nieuwe collega start. Je werkt hem/haar in en werkt de resterende tijd mee aan het verder ontwikkelen van ons E-HRM (AFAS). Hierbij concentreer je je op de inrichting van een Leermanagementsysteem (LMS) en de recruitmentomgeving. Ook het automatiseren van de administratie tussen gemeente en Flextender is t.z.t. wellicht iets wat je zou kunnen oppakken.

We verwachten daarom dat je dus een brede basis nodig hebt: een mix van projectmatige kennis en expertise maar ook ervaring met de reguliere werkzaamheden (o.a. verbeteren van onze interne HR-communicatie, businesspartnerschap van bestuur en management en intern HR-advies). Voor de goede orde: we vragen je niet om voorgaande allemaal (in je eentje) op te pakken. Het is opgeschreven zodat je een inkijkje krijgt van waar we staan en naartoe willen. Kortom, we kunnen jou er goed bijhebben wanneer je houdt van verbeteren, doorpakken en bouwen!

Tot slot een toelichting op de uren: idealiter kan je 32 uur per week maken in de periode juni t/m november. Een absoluut minimum is 24 uur per week gedurende de looptijd. Maar omdat we snel willen starten is een opbouw naar dat urental ook bespreekbaar. Zo kan je een huidige opdracht afbouwen en de opdracht bij ons opstarten.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM of Personeel & Arbeid;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als HR-adviseur bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar;
3. Een maximum uurtarief van €90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;


Gunningscriteria (weging)

4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als HR-adviseur bij een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als projectleider voor de aanbesteding en/of inrichting van een LMS (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie binnen E-HRM/personeels- en salarisadministratiepakket van AFAS (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het zijn van aanspreekpunt voor externe inhuurdesk/markplaats i.c.m. het automatiseren van de administratie tussen werkgever en externe inhuurdesk/markplaats (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.


Planning

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 23 mei 2024 van 11.30-13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 mei 2024 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.