Klantregisseur Statushouders

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 693
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 32-36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-05-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
Rijnvicus is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeente Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. Wij bieden wegen naar werk voor mensen voor wie de arbeidsmarkt (nog) niet gemakkelijk te bereiken is. Onze kracht is het begeleiden naar werk door werk. Omdat we erin geloven dat je kennis en ervaring het beste leert, door het te doen.

Binnen het leerwerkbedrijf zijn ruim 500 medewerkers aan de slag in een aangepaste werkomgeving. Daarnaast begeleiden we ieder jaar honderden werkzoekenden naar een passende baan o.a. in onze mooie leerwerkomgeving waar we mensen opleiden naar betaalde banen in bijvoorbeeld horeca, groen, logistiek, metatechniek en schoonmaak. We werken hiervoor nauw samen met werkgevers, onderwijs en zusterbedrijven in de regio. Het ontwikkelen van de mensen doen we door middel van leerwerklijnen binnen en buiten de organisatie.

Opdracht
Voor het team Statushouders zijn we op zoek naar ondersteuning. In deze rol ben je de eerste schakel in het activeren en begeleiden van statushouders richting werk. Dit doe je door het voeren van de brede intake waarin je voorlichting geeft over de dienstverlening van Rijnvicus en de Module Arbeidsmarkt en Participatie (MAP). Ook maak je duidelijk welke inspanningen er van de inburgeraar wordt verwacht. Je stemt met de statushouder, de regievoerder inburgering en de taalschool af welke leerroute naar vermogen en motivatie past bij de inburgeraar.

Na de aanmelding van de inburgeraar bij Rijnvicus heb je de regie over het traject van de statushouder. Het traject is gericht op het leren van de Nederlandse taal en het vinden van een duurzame betaalde baan. Door middel van een methodische aanpak begeleidt je een kandidaat op de klantroute van A tot Z naar de arbeidsmarkt en je hebt hier ook de volledige regie over. Na de Participatie intake meld je de kandidaat aan bij Opstap (interne diagnoseafdeling), voor een verdiepende diagnose. Je stelt met de kandidaat het trajectplan op en zet daarbij die instrumenten in die nodig zijn om het overeengekomen einddoel te behalen. Je stemt af met o.a. de praktijkopleiders en de werkleiders van de Leerwerktrajecten, de werkgeversadviseurs van het WSP en andere professionals die nodig zijn op de route die de kandidaat doorloopt. Je controleert en evalueert het verloop van het trajectplan en stuurt bij daar waar nodig. Regie is coördineren, overzicht houden en beslissingen nemen. Ook een onderdeel van jouw takenpakket is het geven van workshops als onderdeel van de MAP en alle administratieve taken die hierbij horen.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 9 april 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Competenties

  • Scherp op de relatie (verdiepen in wat ander beweegt, nodig heeft);
  • Scherp op resultaat;
  • Communicatief (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Eigenaarschap;
  • Besluitvaardig.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent werk/doelmatigheid consulent inburgering voor de doelgroep Participatiewet bij een gemeentelijke instelling/WSW-bedrijf, in de afgelopen 3 jaar (40 punten);
6. Ervaring met het geven van workshops en/of trainingen (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Suite (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Werkstap (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 en betreft de HR21-functie medewerker beleidsuitvoering II.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 april 2024 van 11.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).